τι σημαίνει "ΣΥΓΧΩΡΩ"

Ποτέ δεν ηταν εύκολο για εμένα να καταλάβω τι σημαίνει το "συγχωρώ". 
Μήπως να σκεφτείτε το εξής: ο άνθρωπος που προσπαθείτε να συγχωρέσετε είναι μακριά, ζει τη ζωή του και ίσως έχει ξεχάσει ακόμα και την ύπαρξή σας, ενώ εσείς κουβαλάτε ακόμα θυμό για εκείνον. Με την αδυναμία να τον φτάσετε και να τον επηρεάσετε, τον καταρίπτετε στον ρόλο του δικτάτορα του ψυχολογικού σας βάρους. 
Έτσι, αναγκάζετε τον εαυτό σας να κάνει χώρο για εκείνον.
Αυτό το να κάνω χώρο για εκείνον σημαίνει ότι πρέπει να μεγαλώσω. 
Πρέπει να ενισχυθώ ώστε να μπορέσω να τον χωρέσω. Αν μεγαλώσω, δυναμώνω. 
Μεταμορφώνομαι σε κάτι ανώτερο από την προηγούμενη κατάστασή μου πριν τον συγχωρήσω.
Όταν συγχωρώ, δεν σημαίνει ότι ξεχνώ. 
Δεν σημαίνει ότι αφήνω τον άλλον να εκμεταλλευτεί την ψυχή μου. 
Δεν σημαίνει ότι επαναλαμβάνω τη συμπεριφορά που μας οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση. 
Δεν σημαίνει καν απαραίτητα ότι συνεχίζω τη σχέση μου μαζί του (μπορεί να συμβεί, μπορεί και όχι).
Το να συγχωρώ σημαίνει ότι βρίσκω ισορροπία ξανά. 
Όταν συγχωρείς κάποιον, εισπνέεις γαλήνη. Κάνεις καλό σε εσένα, όχι στον άλλον. 
Ο άλλος είναι ένα επιπλέον όφελος.
Σας αγαπώ πολύ

Msc BA Επικοινωνιολόγος- Personality Creator
Evgenia.GReek

Συγχωρώ= χωρώ + κάτι/και αυτό. Δηλαδή, μέσα μου αφήνω χώρο να δεχθώ αυτό που μου συνέβη, για να το αποδεχθώ. Διαθέτω χώρο μέσα μου, συναισθηματικό και νοητικό.

Στα Αγγλικά η αντίστοιχη σχετική φράση είναι “forgive and forget” και σημαίνει ότι δίνω κάτι (for-give) και παίρνω επίσης κάτι με αυτό το δόσιμο (for-get). Tι δίνουμε και τι παίρνουμε σε αυτή τη δοσοληψία, λοιπόν; Δίνουμε κατανόηση και παίρνουμε ειρήνη του νου, την ησυχία μας.

 

Σχόλια